DEugen

Reparatii consolidari case paianta-chirpici

262 posts in this topic

Am mai incercat o noua configuratie.

post-84-0-77478900-1302634708_thumb.jpg

Ferestrele care apar in baie si in zona de dining, sunt niste luminatoare 700x400 montate la 1800 inaltime.

Am o mare dilema; am citit prin jurnale de subzidiri. Credeti ca e cazul sa fac o asemenea operatie inainte de a face fundatia la acesta anexa? si mai departe... cand voi face casa noua, va fi nevoie sa fac subzidire la aceasta anexa?

Multumesc de ajutor.

Ar fi bine sa o subzidesti daca fundatia noua se duce mai jos decat cea veche, insa la turnare sa le separi printr-un rost(poti sa bagi niste polistiren acolo si ai rezolvat problema) Si nu ar strica sa faci niste subzidiri si in rest, macar la intersectiile de ziduri (la casa veche), daca poti; ideal ar fi peste tot, insa daca nu poti, nu e nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ar fi bine sa [...] Si nu ar strica sa [...] daca poti; ideal ar fi peste tot, insa daca nu poti, nu e nimic.

:wallbash:Curat murdar, neicuşorule!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wallbash:Curat murdar, neicuşorule!

:roll:

Acum am vazut si eu ce am scris. Asa suntem noi constructorii, aburim omul din vorbe :)).

Uite, mai hotarat: ai doua variante, amandoua la fel de bune:

1. daca faci subzidiri, fa-le sub toata casa veche

2. daca nu faci subzidiri, separa sferele de influenta ale celor doua fundatii prin introducerea unor palplanse metalice sau din lemn (insa in acest caz trebuie sa le protejezi cu folie sa nu intre in contact cu betonul) la 1.50 m sub cota fundatiei noi. Asa, acuma e mai clar. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de sfaturi.

Pana la subzidire, trebuie sa sondez sa vad daca casa veche are fundatie si cat de mare(adanca) este.

S-ar putea ca nici ce vreau eu sa fac, respectiv aceasta extindere sa nu necesite o fundatie prea mare. Va fi o constructie din lemn, fara etaj; nici macar pod nu va avea.

Ma gandesc totusi ca pe latura vestica sa fac un zid de fundare mai adanc, asemeni celui din proiectul viitoarei casa. In felul acesta, cand voi face noua casa, sa nu am probleme de subzidire la extinderea pe care o fac acum. :scratchchin:

Zic bine sau bat campii. Este posibil ca pe o latura sa am un zid de fundatie mai inalt "in jos"!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de sfaturi.

Pana la subzidire, trebuie sa sondez sa vad daca casa veche are fundatie si cat de mare(adanca) este.

S-ar putea ca nici ce vreau eu sa fac, respectiv aceasta extindere sa nu necesite o fundatie prea mare. Va fi o constructie din lemn, fara etaj; nici macar pod nu va avea.

Ma gandesc totusi ca pe latura vestica sa fac un zid de fundare mai adanc, asemeni celui din proiectul viitoarei casa. In felul acesta, cand voi face noua casa, sa nu am probleme de subzidire la extinderea pe care o fac acum. :scratchchin:

Zic bine sau bat campii. Este posibil ca pe o latura sa am un zid de fundatie mai inalt "in jos"!?

Spune-i fundatie, nu ii mai spune zid de fundatie. Da, este posibil, insa daca diferenta este prea mare, trecerea de la o cota de fundare la alta trebuie sa se faca in trepte, nu brusc. Este aceeasi situatie ca la casele cu subsol partial, unde intre zona cu subsol si cea fara subsol se prevad trepte pentru preluarea diferentei de nivel. Depinde cat este diferenta intre fundatii.

Edited by stely

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna

Hai sa lamuresc problema ca vad ca este un haos general.

Ce era odata!. La tara romanii si-au construit casele cu materailele cele mai la indemana- lemnul si pamantul. Lemnul a fost folosit pentru realizarea structurii de rezistenta iar pamantul pentru realizarea izolarii. Inclusiv acoperisul era tot din lemn, din sindrila mai exact. In unele parti sindrila este folosita si la placarea peretilor laterali ai unei case, ca un fel de lambriu din lemn. Izolarea peretilor din pamant sau cu pamant prezinta mai multe aspecte si anume: se foloseste pamant amestecat cu paie, se face un amestec se uda cu apa si se calca cu picioarele. Sau se folosesc chirpici, tot pamant amestecat cu paie dar de forma unei caramizi. Chirpicii in special si mai nou se folosesc la casele cu structura din beton.

Cum se construiau casele vechi: nu se facea fundatie , la colturile caselor se punea niste bolovani imensi pe care se asezau talpa casei din lemn, obligatoriu lemn de mare duritate salcam sau stejar. Se ridicau amnarii, stalpii verticali.. Fiecare stalp vertical era prins unul de celalat cu leturi/leaturi/scanduri/sipci orizontale atat pe interiro cat si pe exterior formandu-se peretele. Intre leturi se punea cu mana pamant amestecat cu paie, udate si calcate pana se amestecau foarte bine. Dupa ce se termiau toti peretii se lasa casa sa se usuce, apoi se trecea la tencuit. De abia aici este nevoie de argila sau lut de buna calitate, pana aici la umplutura se putea folosi orice pamant din curte, faci o groapa si folosesti pamantul respectiv. La tencuiala e alta chestie, trebuie folosita argila, acesta in trecut era amestecat cu nisip, balega de cal si pleava ( ca asta era cel mai la indemana). Balega de cal avea rolul liantului, ca un fel de aracet. Si se trecea la tencuit dupa care se dadea cu var. Simplu, asa se facea odata. Neajunsul era ca peretii crapau si si stit foarte bine ca la tara anual se reparau peretii cu lut, nisip si balega de cal dupa care se dadea cu var. Alt neajuns este ca peretii sunt sensibili la umiditate, soareci , casa pe la colturi se mai lasa etc., dar toate aceste neajunsuri pot fi remediate si inlaturate foarte simplu, pastrand obligatoriu elementela naturale si cateva principii si anume: la o casa traditionala , eco, se folosesc numai materiale traditionale, pamant, paie, argila, nisip, var, balega de cal, pleava si mai nou par de capra. Peretii trebuie lasati sa respire fara izolatii cu polistiren, vata, folii, OSB, nu se va folosi ciment.

Se face fundatia din ciment, peste fundatie se pune talpa casei din lemn de salcam sau stejar, talpa se curata de coarja doar cu toporul, superficial, nu taie adanc pentru ca taie si inima lemnului si nu e bine. Se ridica casa vertical cu stalpii verticali , se folosesc prinderile oblice intre stalpii verticali si cei orizontali. Pana aici nimic nou, ca la orice casa de lemn. Ca leaturi/leturi se vor folosi sipci trase la circular de aceiasi grosime, preferabil tot de salcam sau stejar, cu care e va realiza cofragul peretilor de jos pana sus si la interior se va pune pamant amestecat cu paie-clasic. In trecut leturile/leaturile erau ramuri, mai strambe, cat de cat drept, neuniforme. Folosindu-se sipci/leturi drepte se realizeaza din start o anumita planeitate a peretilor. Dupa ce s-au ridicat peretii urmeaza tencuirea. Tencuirea bruta cu rolul de a aduce peretii la o anumita planeitate, grosiera si aici se poate folosi fie plasa de rapita de Buzau, fie se pun sipci oblice, foarte dese, care aopi se tencuiesc cu argila etc. Mai avem de realizat ultima tencuirea finala care va da aspectul final. Aici trebuie sa intervina stiinta si noutatea materialelor moderne. Avem nevoie de o tencuiala ecologica, dar care sa nu crape si sa reziste foarte mult. Trebuie gasita reteta de lut, nisip, var care sa indeplineasca conditiile de mai sus. daca nu putem atunci p exteriro imbracam casa intr-un lambriu de lemn semirotund iar la interior, ma intorc putin, dupa ce am realizat casei, venim cu profile metalice prinse direct pe lemnul sau leturile folosite ca structura de rezistenta. Tencuim cu pamant pana la nivelul profilului metalic dupa care punem rigipsul astfel incat intre rigips si pamant sa nu fie spatiu ma mare de 1-2 mm. si astfel la interior avem o casa care respira cu pereti foarte drepti din rigips. Pentru peetii exteriori parerea mea este ca acoperisul, sau streasina casei trebuie sa fie mai mare cu minimum 1 metru de la perete, deci in exterior, pentru a proteja peretii de ploi, si ce frumos ar fi o prispa de jur imprejurul casei, protejata de streasina foarte lata a casei. Tavanul: Peste grnzile de la tavan se va pune scandura in nut si feder sau falturi pentru realizarea etanseitatii, scandura care va fi acoperita in pod cu lut , nisip, balega si pleava. La interior grinzile se las la vedere, vor fi lacuite, sculptate si baituite sau vopsite la culoarea dorita. Intre grinzi se pune orice plafon fals sau gips carton/rigips din care doriti.Deci ca o concluzie, ce ar fi mai greu la o asmenea casa???? partea de finisaj, ultima mana de tencuiala. Mai nou sunt tot felul de materiale, praf de marmura de granit, caolin, sau aplicata metoda marocana, dar trebuie gasita o metoda , o reteta care sa nu mai crape, exclus cimentul pentru ca cimentul nu mai permite casei sa respire, costa mult si nu se merita.

Neaparat bucataria sa iaba usa spre exterior si un cuptor mare. Cam astea sunt in linii mari. Noi avem o echipa de mesteri care lucreaza si acum numai clasic din pamant casele, asa ca putem executa lucrari de case autentic traditionale.

Sanatate multa si scuze daca am mai facut greseli, eu tastez repede, nu ma corectez si nici nu recitesc textul, asa ca nu-i convinde sa nu mai citeasca. Accept critici constructive

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne-ai luat de la început, prin învăluire, cu rusticul şi cu ecologia. Mai apoi ai trecut la "plasă de Buzău", profile metalice şi gips-carton. Finalul a fost "cireaşa de pe tort": o reclamă!

Părerea mea: posibilele bune intenţii avute în vedere la început au fost compromise de mercantilism. :death: Şi chiar de la prima postare... :nono:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca nivelul de trai al zilelor noastre impune "din oficiu" folosirea materialelor moderne atat in construirea locuintei cat si la finisarea ei.

Daca am merge pe principiul "old-school", "eco" ar insemna ograda bunicii cu pamant pe jos, pat cu paie etc.

Bunicii nostrii isi lasau odaia cu pamant pe jos nu ca sa fie "eco" .. ei nu aveau saracii cu ce sa o placheze. :unsure:

Principiile traiului modern imbina ecologia cu frumosul si confortul.

Pana la urma si gips-cartonul este produs din gips natural + carton (adica lemn).

Mie mi se pare foarte interesant ce ai povestit Ignates. :tu:

Ne poti pune si niste poze cu procesul de construire a unei astfel de case? :10x:

PS: Incearca sa prezinti informatiile intr-un mod altruist si obiectiv, fara sa faci referire la propriile servicii. Cu siguranta alti beneficiari vor gasi modalitati sa te contacteze daca vor observa ca ceea ce faci, faci cu profesionalism. :tu:

Edited by lifestyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, cred ca am exagerat un pic. Sincer eu traiesc la oras dar prietenul meu din copilarie a ramas la tara si face numai case de genul asta, ma gandeam ca postand chestia cu "facem si noi" poate ii gasesc ceva comenzi.

Plasa de buzau , condamnata mai sus, nu stiu daca strica aspectul eco al unei case si nici gips cartonul asa cum spunea antevorbitorul meu. Intre timp am mai aflat mici trucuri.

Pentru ca sa se prinda tencuiala de zidaria de pamant, se face astfel:

Se pulverizeaza apa peste zidul de pamant si se tencuiesti grosier/brut cu amestec diin lut, nisip, var,balega de cal si pleava/par de capra. Cu acest amestec se realizeaza prima tencuiala. Tehnica obtinerii acestui amestec trebuie sa fie una moderna: se strecoara , cerne lutul, nisipul, varul se amesteca bine cu balega de cal, se mixeaza modern si trebuie obtinut un maerial de consistenta mortarului de ciment.

Atunci cand se pune pamantul cu paie intre leturi pentru realizarea peretelui se va folosi de o parte si de alta un fel de cofrag astfel incat pamantul sa nu iasa in exteriorul leturilor si astfel din star sa obtinem peretele cat de cat drept, Daca se folosesc sipci de aceiasi grosime atunci e clar ca tot peretele va iesi drept. La urma urme rigipsul se poate prinde si direct pe lemn fara profile de lemn dar asa cum stiti lemn mai lucreaza in timp si e posibil ca in procesul de uscare sa traga si gisps cartonul ,aparand crapaturi, de asta se folosesc profile metalice, dar parerea mea este ca nu are rost sa mai dam banii pe materiale din comert, tot ceea ce trebuie cheltuit este doar mana de lucru, si lemnul , in rest numai materiale naturale.

Ca costuri deci ar fi: fundatia, lemnul, acoperisul, tencuiala de var si mana de lucru. Daca iti faci fundatia in regie proprie cu prietenii, daca reusesti sa iti iei lemnul din padure si sa il lucrezi singur, daca gasesti in sat oameni care sa te ajute la umplut cu pamant, atunci iti mai este necesar specialistii in lemn pentru ridicatul casei si acoperisului si oameni foarte buni in tencuit. si pus gresia in baie. Instalatia electrica, tuburile si instalatia sanitara o tragi atunci cand pui pamantul.

Peste aceasta tencuiala se poate tencui cu euroglet si iese foaie de hartie.

Intradevar casele din paiant nu se fac cu etaj/mansarda doar daca la etaj nu se mai foloseste pamant ci doar lemn.

Intentionam sa facem un blog cu case din chirpici si paiant, fotografii etc. numai bine

si am uitat sa ma spun ceva, fundatia de beton trebuie izolata neaparat. Acum daca vrei sa mergi si mai eco, faci fundatia continua doar sup pereti, intre , sub casa pui piatra, pietris si apoi pamant, totul batatorit bine, podeaua de pamant se tencuieste bine cu materialul de mai sus, cu lut etc. apoi se indreapta foarte bine , se da cu ulei de in , pentru ca cei care au trait in astfel de case, pe pardoseala de lut tot timpul se ridica praful si sufera un proces de erodarea, de aceia ea trebuie reparata anual pe timpul verii, si iti iese o podea eco 100%, fara lemn sau alte chestii, dar se preteaza doar la case mici doar de vacanta, fara pretentii, in care doar dormi noaptea, acum tot omul la tara isi pune dusumele sau parchet. Chestia cu pardosela din lut cred ca mai degraba ar fi interesanta daca vrei sa iti faci un complex eco de case turistice, sa fie "cool".

Cu bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am o casuta, momentan de weekend si vacanta, la tara si sa dai cu tunul nu am vazut nici macar oi, vite, de cai nici nu mai vorbesc. Apoi lutul de care spui unde il gasesti?

Eu cred ca eco-eco, dar cat de mult trebuie sa ne intoarcem in timp.

Eu am casa din chirpici; nu vreau sa o daram, ci sa o consolidez astfel incat sa mai tina o generatie. Imi este mult mai la indemana sa folosesc materiale moderne decat balega de cal si lut sau par de capra. Apoi sunt si sigur de rezultat.

Nu mai vorbesc de intretinerea casei, asa cum spui anual trebuie tencuita, varuita, spoita.... :blush:

Nu sunt specialist in constructii, dar spui ca betonul nu permite unei case din pamant sa "respire"; dar o casa in totalitate din beton cum respira?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, asa este, lutul poate fi o problema, in principiu batranii satului stiu unde in sat se afla lutaria, locul unde se gaseste lut bun.

Da, asa este, lutul poate fi o problema, in principiu batranii satului stiu unde in sat se afla lutaria, locul unde se gaseste lut bun. Si apoi asa cum am scris mai sus, solutia de tencuit este pentru una in care nu mai ai nevoie sa o repari in fiecare an, tocmai aici e diferenta fata de old time, ea sa fie durabila , rezistenta, moderna si cu finisari de clasa, ori finisarea de ultima clasa trebuie facuta cu tehnologii si materiale noi. Pai o casa de beton respira, dar prin ferestre. Eu am intrat in case de pamant in care nici nu iti dai seama ca e din pamant. Mai am cunoscuti care si-au facut casa astfel: fundatie, casa de lemn, paianta, acoperis de tabla, la interior vata si rigips , la exterior plasa de rapita si ciment, nu e eco dar nu iti dai seama ca foloseste si pamant. Variatiuni sunt cu duiumul. Diferenta o face ultima mana, adica cel care face finisajele, pana acolo restul e simplu si oricine poate sa o faca. Cu bine

Si daca nu ai lut pentru tencuit, au aparut nemtii cu sacii de 1000 kg, pentru constructii eco.

Share this post


Link to post
Share on other sites

asai ce nu gasesti in ziua de azi!si apropo de constructiile eco am vazut cu ceva timp in urma un reportaj cum uni fac bani prin rezervarea unor astfel de case si se fac bani frumosi.ce ma impresionat cel mai tare este ca unii si-au facut casa in copac si chiar aveau clienti si nu glumesc cand spun ca au facut casa in copac,nu mai stiu pe ce post am vazut dar arata destul de bine rustic matase mult lemn si fara curent electric.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da exista in predeal pe drumul catre cabana trei brazi asa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In vara aceasta mi-am propus sa fac consolidarea casei de chirpici, respectiv sa consolidez peretele din spatele casei si laterala unde a fost magazia.

Am inceput prin a-mi face un plan din care sa-mi reiasa necesarul de materiale.

Deocamdata spatele casei:

Zidul este din chirpici, avand lungimea de 11m si inaltimea 2.5m.

Structura zidului va fi urmatoarea:post-84-0-52929500-1308480695_thumb.jpg

Peretele din chirpici am sa incerc sa-l curat de tencuiala actuala (care este pe baza de nisip si var si sta ca o coaja gata sa cada).

Pasul 1. Fixez de perete plasa de Buzau de 4 (2000x5000); am s-o tai pe jumatate sa obtin bucati de 2000x2500 astfel incat sa acopar inaltimea de 2,5m a peretelui. Deci latimea unei plasa va fi de 2m, putin suprapuse am nevoie de 6 buc pentru a acoperi cei 11m ai peretelui. Plasa o fixez pe perete cu piroane de 15, indoite la capatul cu floare, pe6 cca 3cm.

Pasul 2. Peste plasa de buzau pun plasa Rabitz, pe care o leg cu sarma de plasa de buzau. Am sa incerc sa o intind bine.

Pasul 3. Am sa fixez din loc in loc, sipca de 5x2,5, in pozitie verticala, batuta in perete tot cu piroane de 15. Aceasta va avea initial rol de rigle de reper, pana unde sa incarc cu tencuiala.

Pasul 4. Tencuiala. Sper sa fie semimecanizata, cu bunavointa unui prieten Patron :lol:

Grosimea stratului de tencuiala va fi de circa 3,5cm (e mult?, e putin?), functie si de verticalitatea peretelui.

Voi indrepta stratul de tencuiala intre fiecare doua sipci. Sipcile vor ramane vizibile la fata tencuielii.

Pasul 5. Peste sipcile ramase in tencuiala, voi fixa ( cu... cuie), acelasi tup de sipci, dar puse cu latura scurta pe perete si cu latura de 5cm, perpendicular pe acesta.

Pasul 6. Intre scanduri voi fixa polistiren extrudat de 5cm.

Pasul 7. Peste polistiren voi aplica plasa din fibra pe care o voi lipi cu adeziv pentru spaclu (termosistem)

Va intrebati ce rol are al doi-lea rand de sipci. Ei bine, intentionez ca intr-un viitor sa montez siding, iar sipcile vor fi exact suportul de care am nevoie pentru fixarea sidingului.

Urmeaza necesarul de materiale si estimarea costurilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peretele din chirpici am sa incerc sa-l curat de tencuiala actuala (care este pe baza de nisip si var si sta ca o coaja gata sa cada).

Sa nu incercati, ci sa o faceti. Dati toata tencuiala jos, asa e bine. Si lasati peretele sa respire.

Pasul 1. Fixez de perete plasa de Buzau de 4 (2000x5000); am s-o tai pe jumatate sa obtin bucati de 2000x2500 astfel incat sa acopar inaltimea de 2,5m a peretelui. Deci latimea unei plasa va fi de 2m, putin suprapuse am nevoie de 6 buc pentru a acoperi cei 11m ai peretelui. Plasa o fixez pe perete cu piroane de 15, indoite la capatul cu floare, pe6 cca 3cm.

Petreceti plasa de buzau cel putin doua ochiuri.

Pasul 2. Peste plasa de buzau pun plasa Rabitz, pe care o leg cu sarma de plasa de buzau. Am sa incerc sa o intind bine.

Parerea mea e ca nu mai trebuie rabitul acela, dar daca il puneti nu cred ca e ceva gresit.

Pasul 3. Am sa fixez din loc in loc, sipca de 5x2,5, in pozitie verticala, batuta in perete tot cu piroane de 15. Aceasta va avea initial rol de rigle de reper, pana unde sa incarc cu tencuiala.

Pasul 4. Tencuiala. Sper sa fie semimecanizata, cu bunavointa unui prieten Patron :lol:

Grosimea stratului de tencuiala va fi de circa 3,5cm (e mult?, e putin?), functie si de verticalitatea peretelui.

Voi indrepta stratul de tencuiala intre fiecare doua sipci. Sipcile vor ramane vizibile la fata tencuielii.

E ok grosimea, pt. ca e tencuiala armata.

Scoateti sipcile din tencuiala! Nu trebuie sa ramana lemn acolo.

Pasul 5. Peste sipcile ramase in tencuiala, voi fixa ( cu... cuie), acelasi tup de sipci, dar puse cu latura scurta pe perete si cu latura de 5cm, perpendicular pe acesta.

Nu le puteti prinde in tencuiala, dupa ce le-ati scos pe cele care au avut rol de ghidaj?

Pasul 6. Intre scanduri voi fixa polistiren extrudat de 5cm.

De ce extrudat? Puneti expandat, extrudat doar pe soclu si la glafuri.

Pasul 7. Peste polistiren voi aplica plasa din fibra pe care o voi lipi cu adeziv pentru spaclu (termosistem)

Va intrebati ce rol are al doi-lea rand de sipci. Ei bine, intentionez ca intr-un viitor sa montez siding, iar sipcile vor fi exact suportul de care am nevoie pentru fixarea sidingului.

Urmeaza necesarul de materiale si estimarea costurilor.

Edited by AdyLazio
3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@AdyLazio,

Multumesc pentru sfaturile date.

Pasul 2. Peste plasa de buzau pun plasa Rabitz, pe care o leg cu sarma de plasa de buzau. Am sa incerc sa o intind bine.

Parerea mea e ca nu mai trebuie rabitul acela, dar daca il puneti nu cred ca e ceva gresit.

Crezi ca merge tencuit direct pe pamant fara plasa rabitz? Eu credeam ca asta e baza, caci plasa de Buzau este doar pt. rigidizare/armare, dar rabitz-ul "leaga" tencuiala????

OK, daca zici ca nu strica, am s-o prevad acolo.

Scoateti sipcile din tencuiala! Nu trebuie sa ramana lemn acolo.

OK, dar pot sa pun sipca peste tencuiala. O bat in cuie direct in tencuiala. Ei, ce zici?

De ce extrudat? Puneti expandat, extrudat doar pe soclu si la glafuri.

De ce nu? Are un coeficient de izolare termica mai buna ca a expandatului si pot sa pun un strat mai subtire.

In loc de 10 extrudat intentionez sa pun 5 expandat.

Te rog sa ma combati, in continuare si te rog s-o faci la persoana a II-a. :10x:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ridic niste probleme la operatiunea de tencuire a caselor de paianta:

1. Peretii nu trag umezeala din sol? Exista hidroizolare?

E posibil ca peretii sa traga umezeala din sol ceea ce poate duce in timp la desprinderea tencuielii.

2. De obicei casele de paianta au fundatii mai deficitare sau inexistente ceea ce duce in timp la craparea tencuielii.

Sunt 2 probleme care mie imi ridica semne de intrebare vsv de durabilitatea unei tencuieli aplicata pe o astfel de casa.

Eugen, in mare parte e ok cum te-ai gandit sa faci tencuirea si termoizolatia.

* eu unul as monta atat plasa de buzau cat si plasa de rabitz. (3,5cm nu e chiar asa mult .. dar nici "normal")

* pe post de ghidaj nu as folosi rigle de lemn pe care sa le las in tencuiala (lemnul putrezeste). As scoate riglele de lemn de acolo sau as folosi ghidaje speciale pt tencuiala din material inoxidabil ( insa nici astea nu as avea incredere sa le las in tencuiala .. stiu cazuri in care asa-zisele ghidaje inoxidabile au ruginit)

* nu inteleg de ce vrei sa prinzi sipci de lemn pt sustinerea termosistemului? Daca faci referire la profilul de soclu .. nu il monta de lemn tot din considerente de "umiditate" - lemnul putrezeste. Foloseste un profil de soclu normal.

* Extrudatul folosit la placarea peretilor e o alegere nu chiar fericita datorita impermeabilitatii aproape totala la vaporii de apa. Transformi casa intr-un termos (ca si cum am tapeta peretii cu folie pvc). Vaporii vor incerca sa migreze din interior spre exterior prin peretele de paianta si vor da nas in nas cu extrudatul care nu le permite migratia. Pentru ca nu au unde sa migreze vor fi absorbiti de paianta .. pana la saturatie cand incepe sa se faca vizibila umezeala (spun acum cel mai horror scenariu, posibil sa nu se ajunga niciodata acolo pt ca mai deschidem usa/geamul regulat)

* ca material pt tencuit as alege Multibat. (am vazut ce inseamna mortarul de multibat intarit ... adevarat "beton" :) )

In mod normal determinarea grosimii stratului de termoizolatie se face in urma unor calcule dar eu merg pe un fir logic:

Am vazut la X proiecte ca proiectantul recomanda (din calcule) utilizarea unui expandat de 8cm pt zidul construit din Porotherm 30cm.

Casele de paianta au un comportament termic net superior clasicului Porotherm 30 (mai ales ca zidurile de obicei la astfel de case sunt muult mai groase).

In conditiile date inclin sa cred (speculatie logica) ca un expandat de 5cm e suficient.

Apoi, extrudatul nu are un coeficient de termoizolare dublu expandatului astfel incat 5 cm de extrudat sa echivaleze cu 10cm de expandat.

Polistiren expandat - 10 cm - conductivitate termica 0,041 -> Rezistenta termica expandat = 0,10/0,041 -> R (polistiren EPS) =2,43

Polistiren extrudat - 5cm - conductivitate termica 0,035 -> Rezistenta termica extrudat = 0,10/0,035 -> R (polistiren XPS) =2,85

(sper sa nu fi gresit la calcul)

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de sfaturi Life,

Am sa fiu in continuare Gica-Contra, tocmai ca sa iasa la iveala solutiile cele mai bune, deci fara suparare :)

1.Pui problema daca peretii trag umezeala din sol.

OK, nu stiu daca trag; si daca trag o fac si acum, cu tencuiala da var si nisip/pamant si o vor face la fel si cu tencuiala din ciment.

2.Casa are o fundatie. Nu stiu cat de adanca este, dar este.

Intentia mea este sa incerc sa protejez caramida din pamant cu o "coaja" din ciment(tencuiala).

- M-ati convins si am renuntat la ideea cu sipcile din lemn ca si ghidaje. Am nevoie totusi de niste ghidaje, asa ca poate voi folosi profile metalice, asemenea celor folosite de Petre. De ce credeti ca aceste ghidaje vor rugini, comparand cu fierul din plasa STM. Cred ca acoperite cu tencuiala nu mai intra in contact cu aerul si oxidarea nu va mai avea loc. CRED ;)

- Totusi, cat se recomanda a fi stratul de tencuiala. Mie mi-a iesit 3,5cm din cauza sipcilor din lemn, dar acum trebuie sa reconsider aceasta. Deci, cat?

- Asadar NU extrudat, ci expandat de 5cm? OK

Sau mai bine deloc polistiren? :scratchchin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e nici o suparare Eugen. :) de aceea suntem cu totii aici sa gasim cea mai buna solutie.

1.Pui problema daca peretii trag umezeala din sol.

OK, nu stiu daca trag; si daca trag o fac si acum, cu tencuiala da var si nisip/pamant si o vor face la fel si cu tencuiala din ciment.

Da, e adevarat insa daca peretii chiar trag umezeala e o problema pt ca umezeala poate deteriora tencuiala in timp .. ba mai mult chiar si finisajul/termoizolatia.

Uite ca nu mi-a dat in cap fiindca nu stiam de problema tencuielii pt casa ta dar duminica viitoare cand ajung la sat iti fac niste poze la casa socrilor tencuita recent (casa de paianta).

A iesit umezeala prin tencuiala .. iar mult timp de "viata" nu ii mai dau.

Daca peretii trag umezeala intervin si alte aspecte :

* expandatului nu ii place umezeala iar daca peretii se umezesc se va umezi si tencuiala cu siguranta .. iar expandatului nu ii "place" lucrul asta.

* sa spunem ca elimini realizarea unei hidroizolatii -> atunci ar trebui sa tencuiesti cu un mortar care se comporta bine in mediul umed folosind ori un aditiv la prepararea mortarului ori un mortar mai "special" -> EX: Adeplast Mortar Anti-igrasie ...http://www.adeplast.ro/ro/mortare/aplicare-manuala/82-mai-mortar-antiigrasie.html (nu l-am folosit, nu stiu cat de bun e .. stiu doar de existenta lui)

Am vazut la un targ o solutie de hidroizolare a caselor vechi (chiar si din paianta) prin introducerea unor tablii metalice inoxidabile in perete.

http://www.hgabc.ro/forum/index.php/topic/701-pro-domo-4-aprilie-2011-timisoara/page__view__findpost__p__8728

* poate fi o solutie pentru cazul tau insa poate e nejustificata daca nu vrei sa pastrezi casa din paianta (parca ai spus ca o vei darama nu? :scratchchin: )

De ce credeti ca aceste ghidaje vor rugini, comparand cu fierul din plasa STM. Cred ca acoperite cu tencuiala nu mai intra in contact cu aerul si oxidarea nu va mai avea loc.

Tocmai asta e problema ca profilele raman aprox. la fata peretelui si nu sunt inglobate in profunzimea stratului de tencuiala cum se intampla in cazul armaturii (rabitz/plasa sudata).

Ma rog acum tu peste acele profile montezi un termosistem, peste care tragi o masa de spaclu etc. asadar riscul sa ajunga apa la ele e mai mic ... insa mai bine esti preventiv.

Am vazut cu ochii mei profile lasate in tencuiala interioara care au ruginit si au deteriorat tot finisajul, rugina penetrand gletul/lavabila.

Grosimea stratului de tencuiala nearmata e de maxim 2,5 cm. Pentru grosimi mai mari e necesara armarea tencuielii (ceea ce e cazul tau). De asemenea, nu poti tencuii toata grosimea "dintr-un foc". Parerea mea e sa tencuiesti in straturi de maxim 2,5 cm. Grosimea necesara e data de planeitatea sau mai bine spus, lipsa de planeitate a peretelui. Asadar trebuie sa iti calculezi abaterile de planeitate ca sa vezi cat trebuie sa incarci.

Vsv de polistiren. Da, daca ar fi dupa mine as renunta la polistiren daca zidul mi-ar permite asta si ar avea un comportament termic asemanator caselor "moderne" (.. cat mai mic).

Grosimea stratului termoizolator trebuie calculata ca sa fie "by the book" si foarte corect ales.

Nefiind inginer in domeniu pot doar sa imi spun doar o parere de amator. :peace:

Putem eventual sa incercam un calcul sumar al grosimii termosistemului astfel incat sa atingi rezistenta termica a "retetei uzuale" (gen PTH 30 + EPS 10cm)

Cat de grosi sunt peretii din chirpici Eugen?

Edited by lifestyle
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am ajuns la casuta de la tara si am masurat peretii exteriori.

Grosime 35 cm.

Cred ca pot lasa termoizolatia din polistiren pentru viitor. Banuiesc ca se poate monta si ulterior.

Am timp sa observ cum se comporta tencuiala.

Ce zici?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@AdyLazio,

Multumesc pentru sfaturile date.

Pasul 2. Peste plasa de buzau pun plasa Rabitz, pe care o leg cu sarma de plasa de buzau. Am sa incerc sa o intind bine.

Parerea mea e ca nu mai trebuie rabitul acela, dar daca il puneti nu cred ca e ceva gresit.

Crezi ca merge tencuit direct pe pamant fara plasa rabitz? Eu credeam ca asta e baza, caci plasa de Buzau este doar pt. rigidizare/armare, dar rabitz-ul "leaga" tencuiala????

OK, daca zici ca nu strica, am s-o prevad acolo.

Pentru ca plasa de rabitz se pune atunci cand vrei sa armezi o tencuiala nu foarte groasa. Camasuielile se fac de obicei cu plasa sudata.Dar cum ti-am zis, daca prinzi bine plasa de rabitz de plasa sudata nu vad de ce ar fi gresit.Pun si o poza de la o lucrare pe care o executam acum, sunt camasuieli ale zidului ( de caramida ).

Scoateti sipcile din tencuiala! Nu trebuie sa ramana lemn acolo.

OK, dar pot sa pun sipca peste tencuiala. O bat in cuie direct in tencuiala. Ei, ce zici?

Parca mai sus ai zis ca renunti la sipcile astea. :) Deci..closed.

De ce extrudat? Puneti expandat, extrudat doar pe soclu si la glafuri.

De ce nu? Are un coeficient de izolare termica mai buna ca a expandatului si pot sa pun un strat mai subtire.

In loc de 10 extrudat intentionez sa pun 5 expandat.

Pe langa motivele pe care ti le-a expus life, as mai adauga si o alta inconvenienta extrudat vs expandat: pretul.Extrudatul e mai scump decat expandatul.

Te rog sa ma combati, in continuare si te rog s-o faci la persoana a II-a. :10x:

post-791-0-20873500-1308685083_thumb.jpg

post-791-0-58417400-1308685089_thumb.jpg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara!

Am achizitionat de curand un teren la tara si am o casuta pe el. Nu vreau sa par copil dar totusi, se mai poate face ceva cu ea? Cred ca are 100 de ani, dupa cum spuneau fostii proprietari. E de paianta si nu cred sa aibe fundatie de nici un fel. Practic e formata din doua corpuri, cea veche din fata si cea mai noua si mai mica putin mai in spate in stanga. Din pacate, acoperisul dintre cele 2 corpuri nu a fost bine facut si a curs apa, fapt ce a dus la deteriorarea peretelui dintre corpuri. Bine, ploaia a curs si prin alte locuri prin acoperis si a afectat si tavanul din lemn. Am sa postez niste poze.

Va rog sa-mi dati un sfat. Se poate repara? Se merita? Vrem s-o folosim doar ca si casuta de vara, pentru weekend.

Multumesc anticipat.

post-774-0-51133400-1308772070_thumb.jpg

post-774-0-85387700-1308772108_thumb.jpg

post-774-0-38324800-1308772139_thumb.jpg

post-774-0-47418000-1308772161_thumb.jpg

post-774-0-71050700-1308772183_thumb.jpg

post-774-0-66034200-1308772198_thumb.jpg

post-774-0-26669400-1308772236_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e sa fi fost eu in situatia ta, repede, nu m-as incumeta sa bag banii in cosolidarea si renovarea casutei.

Nu merita.

* Peretii sunt destul de urat fisurati

* Acoperisul trebuie refacut in totalitate, daca ploaia a patruns prin el -> schimbata si structura lui/sarpanta

* Tavanul de lemn e distrus si el

* Observ in penultima poza o pata de umezeala la baza peretelui ceea ce inseamna ca peretele trage umezeala din sol/igrasie ceea ce presupune o solutie de hidroizolatie sub pereti. Pentru ca peretii sunt deja ridicati trebuie sa te gandesti la masuri si procedee mai speciale pentru a realiza hidroizolatia -> costuri mai mari.

* Daca incepi sa finisezi casuta e practic ca si cum ai baga mizeria sub pres. :unsure:

Trebuie sa inlocuiesti tot , sa faci o hidroizolatie etc. Ba mai mult daca nu ai fundatie sub peretii respectivi in timp finisajul, orice finisaj vei aplica se va deterioara, peretii lucreaza - terenul se taseaza si apar crapaturi indiferent de finisaj. Nu mai bine construiesti ceva nou si bine facut decat sa inlocuiesti ceva vechi?

Avand in vedere ca trebuie in locuit cam tot + riscurile si situatia data ... as darama casuta si as construi una mica pt vara, poate chiar una de lemn, o cabana etc. (daca bugetul iti permite).

Casele de paianta au farmecul lor si un "aer" aparte insa ... strict investitional, poate nu se merita sa te apuci sa o renovezi.

Daca totusi casuta ti-e foarte draga si vrei sa aloci buget ca sa ii mai oferi ani de viata ... e alta discutie.

Eu unul .. as darama-o, sincer :(.

Azi am ajuns la casuta de la tara si am masurat peretii exteriori.

Grosime 35 cm.

Cred ca pot lasa termoizolatia din polistiren pentru viitor. Banuiesc ca se poate monta si ulterior.

Am timp sa observ cum se comporta tencuiala.

Ce zici?

O sa incerc sa gasesc conductivitatea termica la paianta si apoi sa facem o comparatie cu peretii din porothem. :tu:

Poti amana o perioada montarea termoizolatiei insa daca vreti sa va mutati acolo si sa locuiti permanent, pierderile de caldura se simt la buzunar. ;)

Edited by lifestyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now